Situació: Tivissa (Ribera de l'Ebre)- Terres de l'Ebre Cronologia: Neolític. - Estil: Llevantí i Esquemàtic. Jaume Poch i Garí exercia de mestre a Bicorb (la Canal de Navarrès), on descobrí la Cova de l'Aranya. En el 1921 mentre visitava al seu fill, telegrafista a Tivissa, descobrí l'estació pictòrica de la Cova del Pi. La troballa fou estudiada i publicada per Eduardo Hernández Pacheco. També, en el 1921, l'Institut d'Estudis Catalans organitza unes prospeccions per aquells indrets amb motiu dels quals, Josep Colominas descobrí la presencia d'art a les estacions de la Cova del Ramat i la Cova del Cingle. En el 1982 Joan Miquel Brull, net del masover de del Mas de Ponç, descobrí pintures a les parets de la Cova del Taller, lloc on el seu avi assecava figues.
En la Cova del Pi trobem 22 pictogrames on destaquen figures humanes amb les extremitats flexionades, d'estil Esquemàtic. En la Cova del Ramat, com el seu nom indica, hi ha representat un ramat en moviment, deu cabres i un animal jove, d'estil Llevantí. En la Cova del Cingle podem veure un arquer, també d'estil Llevantí. En la Cova del Taller hi havia varies imatges, no obstant sols es poden identificar-ne tres. Un cérvol de grans dimensions, restes d'una cérvola i fragments d'una figura humana, possiblement un arquer.
En la Cova del Pi trobem 22 pictogrames on destaquen figures humanes amb les extremitats flexionades, d'estil Esquemàtic. En la Cova del Ramat, com el seu nom indica, hi ha representat un ramat en moviment, deu cabres i un animal jove, d'estil Llevantí. En la Cova del Cingle podem veure un arquer, també d'estil Llevantí. En la Cova del Taller hi havia varies imatges, no obstant sols es poden identificar-ne tres. Un cérvol de grans dimensions, restes d'una cérvola i fragments d'una figura humana, possiblement un arquer.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada